Five Stars tarafından yapılan bir araştırma, Pazarlamacıların % 63’ünün, promosyon faaliyetlerinin asıl hedefinin yeni müşteri bulmak olmasıgerektiğine inandıklarını göstermiştir. Bu inanç işletme karlılığını artırma yönünden gerçekci bir inanç mıdır sorusunun cevabı ise, Five Star’ın araştırması sonuçlarına göre, “Hayır”
1 Milyonun üzerinde müşterinin gerçekleştirdiği14 Milyon dükkan ziyaretinin incelenmesi sonucunda, sadık müşterilerin toplamın sadece %20 sini oluşturmalarına karşın, dükkan ziyaretlerinin % 72’sini, cironun ise % 80’ini oluşturdukları belirlenmiş.
Yine bu araştırmanın sonuçlarına göre, yeni müşteriler çok daha fazla fiyata duyarlı, indirim esaslı promosyonlarla mağazaya girmesi sağlanan yeni müşterilerin, satış olasılığı % 5 – 20 arası seyretmekte, ancak %36 sı, indirim dışı alım yapmakta ve ikinci kez mağazaya gelme oranı %20 de kalmaktadır. Yeni müşteri’leri sadık müşteriye dönüştürme oranı ise % 1 seviyesindedir.
Sadık müşteriler ise promosyonların kendilerine e-mail yoluyla gönderilmesini kabul etmekte (İzinli Pazarlama Kurallarının geçerli olduğu ülkeler için bu çok önemli bir oran), promosyon dışı ürünleri de alanların sayısı ise % 60 ‘ları bulmaktadır.
Dip toplamda bakıldığında Müşteri yaşam döngüsü boyunca Sadık Müşteriler, yeni müşterilere oranla 10 kat daha fazla getiri sağlamakta.
Five Star, bu araştırma ‘nın sonucunda, işletmeyi büyütme ve karlılığını artırmanın en iyi yönteminin Bilişim Teknolojisi ile desteklenen Sadakat Programları ile Müşteri Portföyünü “Sadık” müşterilere dönüştürmek olduğunu öneriyor.
Yazının Orjinal Metni için : http://loyalty360.org/resources/article/focus-on-loyal-customers-over-new-acquisitions
Copyright © 2018 - BMTECH Muhsinoğlu Bilgi Teknolojileri Ltd. Şti. Tüm hakları saklıdır.